mandag 20. september 2010

Torsk og rekecurry


Torsk og rekecurry - 3 porsjoner


Ingredienser:
400 g torskefilèt
200 g reker
1 ts salt
1-2 hvitløksfedd
1 ts karri
1 ss tomatpurè
1 dl fløte
50 g revet ost

Fremgangsmåte:
Skrell rekene og rens fisken for skinn og ben. Del fiskefilèten i mindre biter.
Legg fisk og reker i en ildfast form, og dryss på salt.
Bland sammen presset hvitløk, karri, tomatpurè og fløte og hell det over fisken.
Dryss på revet ost.
Stek midt i ovnen ved 225 grader i ca 20 min.

Nærinsinnhold i hele formen:
Kcal: 995
Protein: 115 g - 47%
Karbohydrat: 6 g - 2%
Fett: 56 g - 51%

Server med blomkål og brokkoli eller en grønn salat.





6 kommentarer:

  1. En av mine favoritter:) Den er bare nydelig, Lisbeth :)))

    SvarSlett
  2. Jeg bor jo sammen med en som ikke er så glad i fisk, men dette er en av de få fiskerettene han spiser ;o)

    SvarSlett
  3. Hei :) i dag skulle jeg lage denne retten og taco pai, lagde så vi skulle ha i 2 dager,men det holdt ikke :o), trur aldri min mann eller mine unger har spist sååå mye til middag noen gang, tusen takk for oppskrifter

    SvarSlett
  4. DETTE ER DET BESTE JEG HAR SMAKT!!

    SvarSlett
  5. Superenkel middag for en travel mamma, dette her. Og det falt i smak hos englebarna også! Yay!

    SvarSlett
  6. Det er veldig enkelt med retter hvor man bare slenger alt i en ildfast form i en travel hverdag :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...