tirsdag 6. desember 2011

Tacoform med philadelphia



4 porsjoner:

Ingredienser:
500 g kjøttdeig
1 løk, hakket
3 hvitløksfedd, finhakket
1 paprika, hakket
1 boks hakkede tomater
5 ts tacokryddermiks
1 ts sukrin
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
3 dråper tabasco
200 g philadelphia ost
2-3 ss jalapeno, skivet
10 cm purre, skivet
100 g revet ost


Fremgangsmåte:
Brun kjøttdeigen sammen med løk og hvitløk. Tilsett paprika og tomater og la koke i ca 20 minutter.

Ha i tacokryddermiks, sukrin, salt, pepper og tabasco, og la putre et par minutter til.

Smør philadelphia i en ildfast form. Ha i kjøttfyllet og legg deretter på jalapeno og purre. Dekk med revet ost.

Stek midt i ovnen, ved 225 grader, i ca 20 minutter.

Server med salat.


* * *




* * *

9 kommentarer:

  1. Yummy! Nå fikk jeg lyst på dette, og jeg har nettopp spist kinesisk mat liksom :p

    SvarSlett
  2. Så bra, jeg satt akkurat og funderte på hva jeg skulle ha til middag. Tusen takk.

    SvarSlett
  3. Dette så veldig godt ut! :D Lenge siden jeg har spist taco-middag! :)

    SvarSlett
  4. denne var virkelig god!
    Jeg synes bloggen din er kjempeinspirerende og det er DEG jeg titter innom hver gang jeg ikke vet hva jeg skal ha til middag. Forresten så har du også mye godis som frister:)
    Ha en finfin kveld.

    mvh Heidi jøra

    SvarSlett
  5. Oioioi, denne så virkelig kjempegod ut.
    Det der må da være mat også for en GBP opperert det :D

    Skal jammen prøve denne.

    SvarSlett
  6. Laget denne idag men uten jalapenos :) Det va sååååå god!!! Tuusen takk for at du deler med oss :))

    SvarSlett
  7. Dette er herved livretten min!

    Måtte til og med blogge litt om den: http://goodshiplollypoop.blogspot.com/2011/12/taco-dish-with-cream-cheese.html

    Jeg dropper jalapenos og tabascosaus ettersom jeg aldri har det uansett, og bruker bare 100g philadelphia ost, men til gjengjeld mer revet ost. :3 Namnam.

    SvarSlett
  8. Dette høres helt nydelig ut. Må testes!

    SvarSlett
  9. Mmmm så gott det låter, måste pröva en dag. Tack för tipset

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...