mandag 13. september 2010

Kebabsalat

Ukas første middag krevde ikke store anstrengelser på kjøkkenet, og kan vel ikke akkurat kalles en oppskrift, men noen ganger er det greit med tips om kjappe middager også.

Men godt var det :o)

Kebabsalaten består av salat, løk, grønn paprika, cherrytomater, babymais, ferdig kebabkjøtt, hvitløksdressing og litt kebabdressing.

Jeg brukte kebabkjøtt fra Aramso.


Næringsinnhold pr 100 g vare:
Kcal: 191
Protein: 13 g
Karbohydrat: 3 g
Fett: 15 g

Dressingen jeg stort sett bruker kommer fra SalatMester'n.


Hvitløksdressingen inneholder:
Kcal: 496
Protein: 0,7 g
Karbohydrat: 0,7 g
Fett: 54,4 g

Hamburgerdressing:
Kcal: 404
Protein: 0,8 g
Karbohydrat: 3,4 g
Fett: 43 g

4 kommentarer:

  1. I hvilke butikker selger de slikt kjøtt og disse dressingene?

    SvarSlett
  2. Jeg tror de aller fleste dagligvarekjedene selger kebabkjøttet. Jeg kjøper det som regel på Kiwi, men har sett det hos flere andre også. Dressingen fra SalatMester'n kjøper jeg på Rema1000 :o)

    SvarSlett
  3. Er det ikke mer enn 0,7 g pr 100 i hvitløksdressingen?? Fantastisk!! En helt ny verden åpner seg.. Hehe.. Takk for mange geniale oppskrifter forresten!!

    SvarSlett
  4. Det stemmer, kun 0,7 g kh :o) Jeg elsker den dressingen :o))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...