torsdag 16. september 2010

Paibunn


Paibunn

Ingredienser:
75 g bakemiks
25 g mandelmel
25 g glutenmel
100 g smør
2 ss vann

Fremgangsmåte:
Del kaldt smør i terninger og ha dem i en foodprocessor med kniver sammen med melblandingen. Kjør til smøret er findelt. Har du ikke foodprocessor kan du smuldre smøret i melet med hendene. Ha i vannet og kjør raskt.
Arbeid massen sammen, dekk til klumpen og legg den i kjøleskapet i ca 30 min.
Kjevl deigen mellom to lag plastfolie så den er litt større enn formen, og hvelv den deretter over formen ved hjelp av plastfolien. Prikk bunnen med en gaffel.
Forsterk paiskallet i ovnen i 15 min ved 200 grader.

Avkjøl paiskallet før du legger på fyll.

Næringsinnhold i  hele paibunnen:
Kcal: 1227
Protein: 91 g - 30%
Karbohydrat: 14 g - 4%
Fett: 89 g - 66%



13 kommentarer:

  1. Flink du e! Da kan man bare variere fylle og lage mange typa, både pai til dessert og til middag. Nam!:)

    SvarSlett
  2. tenk denne med blåbær og krem... Du har så mye godt på bloggen din.

    SvarSlett
  3. Åhh jeg elsker pai så denne skal jeg absolutt prøves ut :)

    SvarSlett
  4. Går det ann å bruke den glutenfri paimix man finner på butikken?

    SvarSlett
  5. Den paimixen har vel veldig høyt karboinnhold så vidt jeg vet.

    SvarSlett
  6. ok, tenkte jeg bare skulle spørre

    SvarSlett
  7. Christina: Jeg bruker Ketolyse sin bakemiks :o)

    SvarSlett
  8. Hei! Flott blogg, altså :)
    Funker denne paibunnen i paiform?

    SvarSlett
  9. Takk for det, Hobbysandra :o)

    Jeg pleier å lage den i paiform :o)

    SvarSlett
  10. Hei Lisbeth:-)
    Smører du formen før du legger i paibunnen??

    SvarSlett
  11. Nei, jeg smører ikke formen først :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...