mandag 27. september 2010

Nuggets

Disse nuggetsene kan lages med enten kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig. Jeg synes de er veldig gode sammen med en grønn salat, tomat og chilidip.



Nuggets - ca 20 stk


Ingredienser:
400 g kjøttdeig av svin eller kylling
1 egg
1/2 løk
40-50 g parmesanost
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1/4 ts cayennepepper

Til panering:
Knust baconcrisp eller bacongull


Fremgangsmåte:
Bland alle ingrediensene godt sammen og sett blandingen i kjøleskapet i ca 30 minutter.
Lag små boller av blandingen og trykk dem litt flate.
Putt baconcrisp/bacongull i en prødpose og bruk en kjevle til å knuse det.
Vend bollene i den knuste baconcrispen/bacongullet, og legg de på en bakepapirkledd stekeplate.
Stek ved 225 grader i ca 20 min.











4 kommentarer:

  1. Dette hadde vi til middag i dag og :)

    SvarSlett
  2. Dette høres nydelig ut, skal prøves en adg medx det første :)

    SvarSlett
  3. Kan disse fryses? Må forresten berømme deg for en super blogg! Jeg er i ferd med å starte mitt nye lavkarboliv og priser meg lykkelig over at det finnes sånne som deg.

    SvarSlett
  4. Jeg har aldri prøvd, men det burde ikke være noe i veien for at de kan fryses :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...