lørdag 19. februar 2011

Tacofylte pannekaker




4 porsjoner:

Ingredienser:
Pannekakerøre:
6 egg
3/4 dl rømme
1/2 dl rapsolje
1 dl bakemiks
1/2 dl kruskakli
1/2 ts bakepulver
1/2 ts salt

Kjøttfyll:
400 g kjøttdeig
1/2 finhakket løk
tacokrydder*
1 boks hakkede tomater

revet ost til gratinering


Fremgangsmåte:
Ha alle ingrediensene til pannekakerøra i en bolle, og bland til en jevn og klumpefri røre. Stek 8 tynne pannekaker i en liten stekepanne.

Brun kjøttdeig og løk i en varm panne. Rør inn tacokrydder, og tilsett tomatene. Bland godt og la deretter fyllet småkoke i 10-15 minutter.

Legg fyll i en stripe i midten av hver pannekake og rull dem sammen. Plasser rullene i en ildfast form og strø over revet ost.

Gratiner i ovnen ved 200 grader i ca 10 minutter.

Server med tacosaus og rømme ved siden av.


*oppskrift på tacokrydder finner du her og her


* * *








* * *

10 kommentarer:

  1. Åååå, det hørtes snadder ut :) Kan man bruke noe istedetfor Ketylose sin bakemix tror du? Tenkte å bestille den, men med nesten 100 kr i frakt synes jeg det blei litt dyrt for 400 gram liksom..

    SvarSlett
  2. Er det ingen Meny-butikker eller helsekoster i nærheten av deg som fører det?

    Du kan sikkert bruke soyaprotein eller soyamel istedet for bakemiks :o)

    SvarSlett
  3. Åh! Dette ser nydelig ut. Jeg elsker taco og skal definitivt prøve ut dette. Takk! :)

    SvarSlett
  4. Nok en fristende rett fra deg ☺ Denne er også printet ut og jeg gleder meg til å prøve den ☺ Du har en flott og fristende måte å presentere rettene dine på, håper du fortsetter med det ☺

    SvarSlett
  5. Dette ser heeeelt fantastisk ut! Tenker jeg må prøve å lage det i dag jeg! ;-)

    SvarSlett
  6. Hmmm..Har jo meny her, men aldri sett Ketolyse sin bakemix der.. Men de har kanskje andre bakemixer blandt det glutenfrie utvalget (dog ikke så stort). helsekosten skal jeg jammen høre med, de kan kanskje isåfall bestille :) Jeg fikk de til å ta inn vaniljepulver, så ;)

    Soyaprotein har jeg forøvrig og har jo oppskrift på andre pannekaker og som sikkert kan brukes :)

    Takk for at du deler dine oppskrifter, du er til stor inspirasjon for meg og veldig mange andre :)

    SvarSlett
  7. Janne: Tusen takk for hyggelig kommentar :o)

    Linn: Håper det faller i smak :o)

    Lissi: Har du sjekket listen over forhandlere på Ketolyse.no??
    Meny har den i sitt sortiment, så det er mulig for alle Meny-butikker å ta den inn om de ønsker :o)
    Ellers har jeg sett at noen helsekoster har begynt å selge Bakepro, det er også en mulighet :o)

    SvarSlett
  8. Det er bilde av kruskakli, men står ikke oppført i røren... Skal det være med, og isåfall, hvor mye?

    SvarSlett
  9. Ja, det skal være 1/2 dl kruskakli.. takk for at du gjorde meg oppmerksom på det :o)

    Jeg har rettet det opp i oppskriften :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...