tirsdag 18. januar 2011

Enkel pizzasaus




Ingredienser:
3 fedd finhakket hvitløk
1/2 hakket rød chili (kan sløyfes)
2 ts tomatpurè
1 boks hermetiske tomater
2 ts peppermiks
1 ts salt
1 ts oregano
1 ts basilikum


Fremgangsmåte:
Fres hvitløk, chili og tomatpurè raskt i litt olje. Rør hele tiden så det ikke brenner seg.
Tilsett resten av ingrediensen og kok opp. La putre i 15-20 minutter, rør av og til.

Pizzasausen holder til en stor langpannepizza eller fire porsjonspizza'er.

Sausen kan fint fryses. Jeg pleier å lage opp en stor porsjon og fryse i isbitformer. Da er det enkelt å ta ut kun den mengden man trenger.


Totalt næringsinnhold:
Protein: 5 g - 35%
Karbohydrat: 8,5 g - 58%
Fett: 0,5 g - 7%
Kcal: 75


* * *




* * *

4 kommentarer:

  1. Utrolig smart, takk for tipest :) Skal lages i helga:)

    SvarSlett
  2. Jeg pleier nesten å lage samme kjøttdeigsaus selv, men så lurt å fryse dem i isterning-poser da! :)) Det skal jeg gjøre neste gang ;) Selv bruker jeg å fryse fløte som er ved utgangsdato i isterning-poser.

    SvarSlett
  3. Hei ! Laget denne i dag til pizza...mmmm kjempegod :) Takk ;)

    MVH Sissel

    SvarSlett
  4. Swimzy: Bare hyggelig :o) Håper det smaker!!

    ..: Det pleier jeg også å gjøre med fløte, veldig lurt :o)

    Sissel: Så hyggelig å høre :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...