mandag 22. november 2010

Kinesisk biff med løk




Ingredienser:
400-500 g biffkjøtt
2 fedd finhakket hvitløk
2-3 ss finhakket ingefær
1-2 grovhakket løk
3 ss vann
2-3 vårløk, skjært i skiver på skrå


Marinade:
2 ss soyasaus
1 ss hvitvin
Noen få dråper sesamolje
Sort pepper etter smak
1/2 ts johannesbrødkjernemel


Saus:
3 ss soyasaus
1 ss sukrin
1 ss hvitvin



Fremgangsmåte:
Skjær biffen i strimler.
Bland sammen ingrediensene til marinaden, og mariner kjøttet i 15 minutter.

Rens og skjær grønnsakene i biter.
Bland sammen ingrediensene til sausen i en liten bolle.

Ha olje i wok'en (eller stekepanna). Når oljen er varm har du oppi hvitløk og ingefær. Stek et par minutter før du tilsetter løken og steker noen minutter til. Ta ut grønnsakene og sett til side.

Ha mer olje i wok'en og brun kjøttet på alle sider.

Ha i vann og grønnsakene og bland godt.
Tilsett sausen og rør i vårløk.

Server gjerne med jukseris (revet blomkål)


* * *



* * *

3 kommentarer:

  1. Nydelig!

    -wenche-

    SvarSlett
  2. litt gammelt innlegg men jeg kommenterer likevell jeg=)
    dette så aldeles nydelig ut... kan jeg erstatte hvitvinen med noe? er avholds, og derfor kjøper vi ikke slike varer heller selv om alkoholen fordamper i varmen...

    du har en fantastisk blogg btw! ble så glad når jeg tilfeldigvis snubblet innom denne=) kjempe mye spennende!! stå på!
    TAKK for at du DELER!!
    -hanne-

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har brukt matlagingsvin kjøpt i matbutikken. Ellers kan du bruke litt eplecidereddik i stedet.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...