onsdag 8. desember 2010

Baconcrispwraps med egg- og baconsalat




Ingredienser:
Egg- og baconsalat:
4 egg
4 skiver bacon
1 dl aioli
1 dl creme fraiche
3 stilker vårløk

Baconcrispwraps:
4 egg
5 ss kremfløte
5 ss vann
100 g baconcrisp/bacongull


Fremgangsmåte:
Egg- og baconsalat:
Hardkok eggene og avkjøl dem.
Sprøstek bacon og hakk i biter.
Bland sammen aioli og creme fraiche. Finhakk vårløk og rør inn.
Del egget to ganger i eggdeleren, først på langs og så på tvers.
Rør inn egg og bacon.

Baconcrispwraps:
Pisk eggene lett og rør inn fløte og vann.
Ha baconcrispen i en brødpose og bruk en kjevle til å knuse det til fint "mel". Ha det i bollen med egg og rør godt. La røra hvile i ca 5 minutter til det tykner litt. Rør igjen.
Kle to stekebrett med bakepapir og fordel røra i 5 klatter. Legg en brødpose eller plastfolie over og trykk de flate.
Stek midt i ovnen ved 180 grader i 6-8 minutter. Avkjøl litt på rist.

Legg egg- og baconsalat i en stripe i midten av wrapsen og rull sammen.


* * *






* * *


13 kommentarer:

  1. hvor får du alle de ideene dine fra? NAM!!!

    SvarSlett
  2. Det med å bruke baconcrisp har jeg sett i noen utenlandske forum, men da som vaffel og med bl.a splenda. Har ikke prøvd det, men ser liksom ikke helt for meg baconcrisp og splenda sammen ;o)

    SvarSlett
  3. Fiffig, dette må prøves! Savner tortillas,og gubben digger baconcrisp og har alltid det liggende, så dette blir nok bankers :-)

    SvarSlett
  4. Hei, vi har ikke baconcrisp här i finland.
    Vet du kan man laga det seg selv?
    Det ser so härligt ut, og du har baconcrisp andre opkrifter også.

    SvarSlett
  5. Gry: det smaker ikke som tortillas, det har litt mer pannekakekonsistens..

    Kotiäiti: Jeg tror dessverre ikke det er mulig å lage det selv.. Men den egg- og baconsalaten kan du jo ha til andre ting også, knekkebrød for eksempel :o)

    SvarSlett
  6. http://lkhf.blogg.no/1292103887_baconcrispwrap.html min versjon.. Hehe :P Ble gode :) litt annet fyll.. tusen takk for en flott blogg!! :)

    SvarSlett
  7. den så god ut. skal prøves

    SvarSlett
  8. Må disse spises ferske eller kan de oppbevares en stund?

    SvarSlett
  9. Det vet jeg faktisk ikke.. jeg har ikke hatt de i mer enn to dager.

    SvarSlett
  10. Hei.
    Jeg har tenkt å starte med lavkarb i morgen å prøver å få noen ideer om hav jeg kan i matboksen min på jobb.
    Og du har masse gode tips.
    Det jeg lurer på er oppskriften hvor mange personer er det til?
    eller er kun til en?
    (er ikke helt inn i dette enda ;))
    Klem fra Bollefe

    SvarSlett
  11. Hei, takk for flotte oppskrifter! Jeg har prøvd et par stykker hittil (inklusive Baconcrispwraps). En ting jeg savner derimot er hvor mye kcal fra både protein, fett og karbohydrater som er i hver av rettene. Ikke så lett å logge riktig alltid, men et pekepinn hadde gjort seg.

    For at andre i samme sitasjon som meg skal vite hva som ca er i akkurat denne retten så har jeg funnet ut følgende:

    Wraps: (i gram, ikke kcal)
    - 100 g Baconcrisp - P: 65.5, C: 2.5 og F: 26.5
    - 4 middels egg - P: 22, C: 1.4 og F: 17.5
    - 75 ml fløte (ca 5 ss) - P: 1.6, C: 2.2 og F: 28.5

    Totalt:
    - Protein: 89g (360 kcal)
    - Karbohydrater: 6.1g (25 kcal)
    - Fett: 72.5g (580 kcal)

    Oppskriften ga meg 5-6 wraps. Legger ut en kommentar til om røra hvis dere vil ha den.

    SvarSlett
  12. Bollefe:
    Håper starten din på lavkarbo har gått bra :o)
    Det er litt forskjellig hvor mange personer oppskriftene er beregnet til, jeg har dessverre vært litt dårlig til å skrive det på oppskriftene (og synes også det kan være litt vanskelig å beregne noen ganger). Når det gjelder akkurat denne oppskriften ble jeg mett av en wraps :o)

    ronnydahl:Jeg kan prøve å bli litt flinkere til å skrive næringsinnhold, spesielt i retter hvor alle mål er oppgitt i gram :o)

    SvarSlett
  13. Takk for tips!! :) Følger deg på bloglovin nå, spennende mat, og mange gode tips!

    Nenna

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...